Japonų vizijoje – produktai su nuoroda „Pagaminta Lietuvoje“

Data

2013 09 27

Įvertinimas
0

  

Rugsėjo 26 d. žemės ūkio viceministras Mindaugas Kuklierius susitiko su Japonijos ir Lietuvos mainų centro (toliau – JLMC)  vykdančiuoju direktoriumi Kazutaka Doi ir atstovaujančiuoju direktoriumi Kenjiro Tamaki.

JLMC atstovų vizito tikslas – pristatyti Japonijos rinkos ypatumus bei galimybes lietuviškai žemės ūkio ir maisto produkcijai įsitvirtinti joje, reikalavimus produktų kokybei bei saugumui, logistikos ypatumus ir kitą su žemės ūkio ir maisto produkcijos importu į Japoniją susijusią informaciją. 

Susitikimo metu JLMC įmonės vykdantysis direktorius Kenjiro Tamaki pristatydamas dabartinę rinkos padėtį Japonijoje teigė: „Pastaraisiais metais sparčiai kinta japonų gyvenimo būdas, dėl ko keičiasi žmonių vartojimo įgūdžiai. Renkantis produkciją vis labiau orientuojamasi į kokybę, todėl ypač vertinama namuose pagaminta, rankų darbo, ne masinė produkcija, tokia, kurią galima apibūdinti trimis žodžiais: natūrali, ekologiška, autentiška“.

Japonija savais resursais negali pilnumoje patenkinti vartotojų poreikių, tad šalis,  turinti 127 mln. gyventojų, yra viena iš didžiausių žemės ūkio ir maisto produkcijos importuotojų pasaulyje. Šalis pasižymi vienu mažiausių SSR (self sufficiency rate – apsirūpinimo) indeksu pasaulyje, kuris kiekvienais metais krenta. Tad apie 60 proc. produkcijos Japonijai tenka importuoti. Vien 2011 m. Japonija importavo žemės ūkio ir maisto produktų už 72,9 bilijonus JAV dolerių. Javai, kviečiai ir sojos pupelės yra 100 proc. importuojami. Šalis yra didžiausia mėsos importuotoja pasaulyje. Pastaruoju metu pastebimas pieno ir jo produktų vartojimo augimas, nes japonai vis labiau linkę perimti vakarietiškus maisto vartojimo įpročius.

„Jūsų produktai yra itin aukštos kokybės, tad esu tikras, kad jie tikrai bus paklausūs tarp mūsų vartotojų. Turime aiškią viziją – norime sukurti firminį ženklą „Pagaminta Lietuvoje“ ir jį išpopuliarinti Japonijoje “, – teigė K. Tamaki.

 

Faktai apie Japonijos ir Lietuvos prekybinį bendradarbiavimą

 

Japonijos importuojamų žemės ūkio ir maisto produktų spektras yra labai platus, todėl ši rinka galėtų būti labai patraukli daugeliui Lietuvos žemės ūkio ir maisto pramonės sektoriaus įmonių. Šiai dienai Lietuvos ir Japonijos prekybos žemės ūkio ir maisto produkcija apimtys nėra didelės, tačiau turinčios tendenciją augti.

2012 m. lyginant su 2011 m., Lietuvos eksportas į Japoniją išaugo beveik 1,7 karto (apie 70 %) ir sudarė 5,8 mln. eurų.

2012 m. į Japoniją daugiausia eksportuota išrūgų miltelių ir sraigių, kurios 2011 m. nebuvo eksportuojamos.

2013 m. birželio mėn. Lietuvos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba oficialiai kreipėsi į atitinkamas Japonijos institucijas su oficialiu prašymu pradėti procedūras mėsos ir pieno bei jų produktų eksporto leidimams gauti.

 

Žemės ūkio ministerijos informacija

tel. (8 5) 2391 274