Kokios eksporto rinkos labiausiai domina Lietuvos gamintojus

Data

2018 11 30

Įvertinimas
1
DSC_0952.JPG

Žemės ūkio ministerija siekia padidinti eksportą į užsienio rinkas, tad ketvirtadienį vykusiame susitikime su verslo atstovais aptarti eksporto plėtros klausimai, įsiklausyta į įmonių poreikius ir lūkesčius bei apsikeista požiūriais dėl eksporto perspektyvų.  

Žemės ūkio ministras Giedrius Surplys pabrėžė, kad valstybė siekia apjungti skirtingų institucijų pajėgas – su susijusiomis ministerijomis susitarta, kad maistas yra viena iš prioritetinių Lietuvos eksporto skatinimo sričių.

„Mano siekis – intensyvinti eksporto įmonių ir institucijų bendradarbiavimą, sutelkiant bendras pastangas didinti maisto produktų eksporto apimtis, atverti naujas rinkas. Turime išnaudoti esamą diplomatinio atstovavimo potencialą bei ieškoti inovatyvių būdų pristatyti Lietuvos maisto pramonės sektorių“, – susitikime kalbėjo žemės ūkio ministras G. Surplys.

Verslo atstovams pristatyti finansinės pagalbos mechanizmai, kuriais skatinamas aktyvesnis įmonių dalyvavimas tarptautinėse parodose, iš dalies finansuojant įmonių dalyvavimo parodose išlaidas.

Tarptautinių reikalų ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjas Antanas Venckus pakvietė įmones pasinaudoti Lietuvos ambasadų atstovų, garbės konsulų patirtimi bei kontaktais.

„Ministerija visada pasiruošusi tarpininkauti, dalytis savo ryšiais ir informacija. Šiuo metu yra patvirtintas 2019 m. parodų sąrašas, kurios vyks Vokietijoje, JAE, Japonijoje, Kinijoje, kur dalinai remsime įmonių dalyvavimą, be to, planuojamos verslo misijos Pietų Korėjoje, JAE, Japonijoje. Svarbu išnaudoti siūlomas galimybes, suvienijant pastangas, ir tuomet rezultatas pasitarnaus visiems be išimties“, – neabejoja A. Venckus.

Viceministras Venantas Griciūnas paskatino verslo atstovus kreiptis į ministeriją dėl reikiamos pagalbos tarpininkaujant atveriant naujas ar įsitvirtinant jau pravertose rinkose; pabrėžė, kad Azijos, Vidurio Rytų rinkose politinio lygmens susitikimai ir tarpininkavimas itin palengvina verslo ryšių vystymą.

Išklausytos maisto produktus eksportuojančių įmonių lūkesčiai, pasiūlymai dėl bendradarbiavimo su ministerija ir pavaldžiomis institucijomis. Verslo atstovai atkreipė dėmesį, kad siekiant pasisekimo trečiosiose šalyse būtina kantriai edukuoti naujos rinkos pirkėją, įrodant jam, kad siūloma prekė turi savo vertę. Taip pat, anot verslo atstovų, pasitarnautų bendro Lietuvos ženklo sukūrimas, nes atskiras lietuviškas įmones užsieniečiams įsidėmėti ar atskirti yra per sunku.

Visi susitikimo dalyviai vieningai sutarė, kad tokio pobūdžio bei telekonferencijų formato susitikimai turėtų būti reguliarūs, nes tai padės išsigryninti Lietuvos eksportuotojų poreikius ir tuomet tikslingai siekti apčiuopiamų rezultatų, naudingų tiek Lietuvos verslui, tiek visai Lietuvos valstybei.