Kaimo turizmas siekia suartinti ūkininką ir vartotoją

Data

2019 05 15

Įvertinimas
0
Darius.jpg

Trumpa maisto tiekimo grandinė gali atnešti naudos visiems rinkos dalyviams: ūkininkams, kaimo turizmo sodybų šeimininkams ir vartotojams. Vietinio maisto pasiekiamumo didinimas buvo pagrindinė tema kaimo turizmo 22-ojo sezono atidarymo renginyje Utenos rajone.

Žemės ūkio viceministras Darius Liutikas, sveikindamas Lietuvos kaimo turizmo asociaciją su naujo sezono pradžia, pasidžiaugė, kad žmonių, vertinančių kokybišką poilsį kaime, vis daugėja. Kaimo turizmo sodybas kasmet aplanko 320 tūkst. turistų, kurie kaime ieško įdomių potyrių.

Ypač juos domina vietinis maistas, tad kaimo turizmo sodybos gali būti puikus tarpininkas tarp ūkininko ir vartotojo. Šeimininkai gali ne tik pats gaminti maistą svečiams iš vietinės produkcijos, bet ir suteikti informacijos, ką ir iš kur patiems poilsiautojams galima įsigyti. Tokie modeliai turi didelę pridėtinę vertę verslui. Turizmo paslaugų vartotojų įpročiai keičiasi ir  Lietuvos kaimo turizmo asociacija, anot jos direktoriaus Lino Žabaliūno, mato dar neatrastą nišą.

Žemės ūkio ministerija skatina kaimo gyventojų ekonominį aktyvumą ir geresnį turimų gamybinių pajėgumų panaudojimą. Jau nuo 2016 metų Lietuvos kaimo plėtros 2014-2020 m. programos lėšomis remiamas smulkių ūkių bendradarbiavimas ir trumpųjų maisto tiekimo grandinių kūrimas.

2016–2018 m. gautos 52 paraiškos, beveik pusė jų yra iš alternatyvia žemės ūkiui veikla užsiimančių pareiškėjų – kaimo turizmo sodybų šeimininkų.

2007–2013 m. ES ir valstybės lėšomis buvo paremta 350 projektų – naujų kaimo turizmo sodybų įkūrimui skirta beveik 40 mln. eurų. Naujuoju 2014-2020 m. finansiniu laikotarpiu vertinimui jau pateiktos 98 kaimo turizmo sodybų plėtros projektų paraiškos, kuriose prašoma beveik 14 mln. eurų.

Žemės ūkio ministerija, rengdama Baltąją knygą, pabrėžė kaimo turizmo svarbą gerinant Lietuvos kaimo įvaizdį.