Apdovanoti respublikinio kaimo vaikų ir jaunimo konkurso „Po tėviškės dangum 2013“ nugalėtojai

Data

2013 12 18

Įvertinimas
0

Gruodžio 12 d. Kauno rotušėje apdovanoti respublikinio kaimo vaikų ir jaunimo konkurso „Po tėviškės dangum“, jau devintą kartą organizuojamo Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro, nugalėtojai.

Šiemet konkurso, kurio tikslai yra gerinti žemdirbiškų profesijų įvaizdį, skatinti kaimo vaikus ir jaunimą įgyti jas, o įgijus likti gyventi ir dirbti kaime, tema buvo „Renkuosi žemės ūkio profesiją!“. Vaikai turėjo sukurti pasirinktos žemdirbiškos profesijos ar specialybės reklamos projektą, skirtą spaudai arba internetui. Dalyviai kūrė reklaminius skelbimus, lankstinukus, vaizdo filmukus ir skaidres. Konkursui pateikti 145 darbai. Visi reikalavimus atitinkantys reklamos projektai yra paskelbti Facebook‘e.

Konkurse dalyvavo vaikai ir jaunimas nuo 7 iki 19 metų iš Lietuvos kaimų, miestelių ir mažesniųjų miestų. Dalyviai vertinti pagal 4 amžiaus grupes: 7–9, 10–12, 13–15 ir 16–19 metų. Darbus vertino organizatorių sudaryta komisija.

Šiemet konkursą rėmė ypač gausus rėmėjų būrys: Žemės ūkio ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Kauno miesto savivaldybė, Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Veterinarijos akademija, VšĮ „Ekoagros“, informaciniai rėmėjai – radijas „Extra FM“ ir laikraštis „Ūkininko patarėjas“. Konkursas finansuotas Lietuvos kaimo tinklo lėšomis.

Konkurso nugalėtojai apdovanoti planšetiniais kompiuteriais, organizatorių diplomais ir žemės ūkio ministro prof. Vigilijaus Juknos padėkomis. Kandidatai į nugalėtojus – organizatorių padėkomis ir dovanų kuponais knygoms. Publikos prizai (dovanų kuponai knygoms) atiteko daugiausia Facebook‘e palaikymo sulaukusiems dalyviams. Rėmėjai įsteigė ir specialiuosius prizus.

1-osios grupės (7–9 m.) nugalėtoju tapo Faustas Pivoriūnas ir jo reklamos projektas „Agronomas“. „Labai reikalinga žemės ūkio specialybė – agronomas. Tiems, kas mėgsta gamtą, augalus, ji labai pravers. Svarbu išmokti ir kitiems patarti, kaip prižiūrėti žemę, augalus, daržoves. Tam reikia daug žinių“, – rašo Faustas projekto pristatyme.

2-osios grupės (10–12 m.) nugalėtoja tapo Kamilė Dumskytė ir jos reklamos projektas „Būk agronomu!“. Anot autorės, lankstinuko idėja tokia: „Jei žmogus myli gamtą, jam patinka ją stebėti ir tyrinėti, tai jo profesija gali būti žemdirbiška.“ Kamilė teigia, kad užaugusi norėtų būti agronome, stebėti, kaip auga įvairios kultūros, tyrinėti, kokie veiksniai lemia augimą, derliaus kiekį. Lankstinuke pateikta trumpa informacija, ką veikia agronomas, kur galima įgyti šią specialybę.

3 grupės nugalėtoju tapo Adas Juška ir jo reklamos projektas „Nedvejok! Rinkis žemdirbio profesiją“. Iš Ado projekto aprašymo: „Dažnas, baigęs mokyklą, nežino, ką pasirinkti, kur studijuoti, todėl dažnai renkasi mokslus, kad vėliau galėtų dirbti miestuose, prie kompiuterių – biuruose. Bet ne visada visiems tai tinka ir patinka. Aš manau, kad žemdirbio profesija, kaip ir visos kitos, yra labai reikalinga. Nes, išsimokius ir įgijus daug žinių, žemdirbio profesija, darbas yra naudingas ir pelningas ne tik sau, bet ir kitiems žmonėms. Išlieka sąsaja su kaimu, sveika gyvensena. Todėl savo reklama ir noriu parodyti, kad jaunimas rinktųsi garbingą žemdirbio profesiją...“.

Marius Paliukas, Joniškio žemės ūkio mokyklos mokinys, tapo 4 grupės nugalėtoju. Pasak autoriaus, reklaminio klipo idėja gimė atsižvelgiant į miesto ir kaimo gyvenimo būdą, darbo kaime ir mieste skirtumus. „Reklaminiu klipu bandžiau parodyti, koks yra nuobodus mieste darbas ir kokius turi privalumus kaimo darbas. Grynas oras, gražus kraštovaizdis. Taip siekiau patraukti dėmesį jaunimo, kurie neapsisprendžia, ką rinktis ateityje. Reklaminiu klipu dar siekiau parodyti, jog nereikia pamiršti mūsų protėvių, kurie seniau dirbo ir vargo nematė dirbdami ūkio darbus“, – rašo Marius.

Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro informacija